|
|
|||
|
|||
|
Als de goudstandaard weer ingevoerd wordt beteugeld dat ongedekte waarden en ongebreidelde groei zonder dekking zoals nu het geval is.
Het financiële volume is daardoor beperkt en de marges zijn overzichtelijk. |
|
|
|||
|
|||
|
Idd Zalm heeft de goudvoorraad verpatst in 1999 tegen een zeer lage koers.
|
|
|
|||
|
|||
|
Goud is net als papier gewoon een symbool. De waarde van elk symbool is gebaseerd op vertrouwen van het publiek.
Het is dus een illusie om papier met goud te vervangen, want het fundament blijft het vertrouwen. |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Goud is in een beperkte mate aanwezig op dit ondermaanse derhalve is de markt gelimiteerd indien men de goudstandaard weer invoert. |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Daarnaast is er nog een probleem, er is niet genoeg goud om al het geld te dekken. |
|
|
|||
|
|||
|
Het fundament was goud. Papier was een soort bon dat je he bedrag daadwerkelijk in goud had. Had geloof ik deels te maken met het vervoer van goud. Papier was makkelijker. Later kwam het vertrouwen, en het ultieme vertrouwen was wel de verkoop van de goudvoorraad van NL, die deels de papieren (electronische) geld vertegenwoordigen. Naar mijn mening een foute keuze.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Goud is in zoverre waardevast dat de wereld goudvoorraad eindig is. De zelfdzaamheid maakt dat het een zekere waarde vertegenwoordigd, daar heeft vertrouwen niet zoveel mee te maken. Tenzij niemand het meer wil hebben. (Maar geef het dan maar aan mij voor de zekerheid). |
|
|
|||
|
|||
|
De toekenning van waarde van goud is gebaseerd op pak een beet een paar duizend jaar. Papier van wat, mischien 200/300 jaar. En de papier van nu is niet eens meer gekoppeld aan goud, terwijl dat de basis was. Papier is gewoon papier. Goud is iets wat al millennia al toegekend is als iets waardevols.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~ hench
|