|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Ik kon mijn oren en ogen niet geloven; de PVV windt zich op over een liedje uit 1994 (!) uit nota bene Kinderen voor Kinderen, waar naar de smaak van de dame en heren te vaak de zin "alla alakbar" in voor komt. Mijn hemel, wat voor dictatoriale wansmaak partij is dat, zeg?
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
|
|
|
|||
|
|||
|
dat is al helemaal een schande, dat de eeuwenoude 'negerzoen' is afgeschaft omdat mensen dat discriminerend vonden. maar misschien was dat een hele grote kopersgroep. Weet ik veel.
|
|
|
|||
|
|||
|
mensen vonden negerzoen niet discriminerend, het was een verkooptruc omdat de verkoopcijfers tegenvielen.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Wanneer zou tot de fundamentalistische PVV-bestrijders het inzicht doordringen dat zij in hun opgewonden ijver steeds meer op het mikpunt van hun critiek gaan lijken? Het gewraakte liedje was me overigens nog nooit opgevallen... |
|
|
|||
|
|||
|
Wie waren dat eigenlijk, de mensen die negerzoenen kochten? Dat mag zolangzamerhand ook wel eens uitgezocht worden.
|
|
|
|||
|
|||
|
Hoe zouden moslims of niet gelovige mensen reageren als er een lied gezongen werd door kinderen voor kinderen waarin 27 maal voorkwam : God is almachtig - of De here Jesus is onze herder ?????
|
|
|
|||
|
|||
|
Ik zou mijn vrouw dringend vragen de radio niet weer op het lokale kerkzender te zetten!
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Als u de afgelopen tien jaar even scherp als ik zou hebben opgelet, zou het belachlijke relletje rond de aanduiding "negerzoenen" u niet zijn ontgaan, De bezwaren kwamen uit de dezelfde hoek waar bv ook de naam "moorkop" en het eeuwenoude gebruik om de gezichten van de hulpjes van St Nicolaas zwart te verven verontwaardigde protesten wekten. Als het u echt interesseert hoeft u zich niet te beperken tot een wens met werkwoord "uitzoeken" in lijdende vorm. Even naar Google gaan en de in dit verband meest voor de hand liggende zoektermen gebruiken en alle misgelopen gegevens staan zo op uw beeldscherm.... |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
|