Forum Stand.nl » Archief » Oude overige forums » Stand.café oktober » Het is een SCHANDE dat de PVV zich druk maakt om een Kinderen voor Kinderen-liedje

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 oktober 2009, 19:25
joopdemol joopdemol is offline
Expert Stand.nl Gebruiker

Angry Het is een SCHANDE dat de PVV zich druk maakt om een Kinderen voor Kinderen-liedje

Ik kon mijn oren en ogen niet geloven; de PVV windt zich op over een liedje uit 1994 (!) uit nota bene Kinderen voor Kinderen, waar naar de smaak van de dame en heren te vaak de zin "alla alakbar" in voor komt. Mijn hemel, wat voor dictatoriale wansmaak partij is dat, zeg?
Oud 28 oktober 2009, 19:35
robinhood robinhood is offline

Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joopdemol Bekijk bericht
Ik kon mijn oren en ogen niet geloven; de PVV windt zich op over een liedje uit 1994 (!) uit nota bene Kinderen voor Kinderen, waar naar de smaak van de dame en heren te vaak de zin "alla alakbar" in voor komt. Mijn hemel, wat voor dictatoriale wansmaak partij is dat, zeg?
ja hoor daar is ie weer,wat vindt u van dat gekleurde mensen die tegen zwarte piet en negerzoenen zijn,je verveelt je echt op dat diepvries eiland
Oud 28 oktober 2009, 19:37
joopdemol joopdemol is offline

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robinhood Bekijk bericht
ja hoor daar is ie weer,wat vindt u van dat gekleurde mensen die tegen zwarte piet en negerzoenen zijn,je verveelt je echt op dat diepvries eiland
dat is al helemaal een schande, dat de eeuwenoude 'negerzoen' is afgeschaft omdat mensen dat discriminerend vonden. maar misschien was dat een hele grote kopersgroep. Weet ik veel.
Oud 28 oktober 2009, 19:41
eppo eppo is nu online
Ervaren Stand.nl gebruiker

Standaard

mensen vonden negerzoen niet discriminerend, het was een verkooptruc omdat de verkoopcijfers tegenvielen.
Oud 28 oktober 2009, 19:43
Moderato Moderato is nu online

Standaard Dat SCHANDE roepen, waar hebben we dat eerder meegemaakt?

Citaat:
Dat SCHANDE roepen, waar hebben we dat eerder meegemaakt?
Wanneer zou tot de fundamentalistische PVV-bestrijders het inzicht doordringen dat zij in hun opgewonden ijver steeds meer op het mikpunt van hun critiek gaan lijken?

Het gewraakte liedje was me overigens nog nooit opgevallen...
Oud 28 oktober 2009, 19:50
kees kees is nu online

Standaard

Citaat:
dat is al helemaal een schande, dat de eeuwenoude 'negerzoen' is afgeschaft omdat mensen dat discriminerend vonden. maar misschien was dat een hele grote kopersgroep. Weet ik veel.
Wie waren dat eigenlijk, de mensen die negerzoenen kochten? Dat mag zolangzamerhand ook wel eens uitgezocht worden.
Oud 28 oktober 2009, 20:15
Catherine Catherine is nu online

Standaard

Hoe zouden moslims of niet gelovige mensen reageren als er een lied gezongen werd door kinderen voor kinderen waarin 27 maal voorkwam : God is almachtig - of De here Jesus is onze herder ?????
Oud 28 oktober 2009, 20:20
Craig van den Berg Craig van den Berg is offline

Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catherine Bekijk bericht
Hoe zouden moslims of niet gelovige mensen reageren als er een lied gezongen werd door kinderen voor kinderen waarin 27 maal voorkwam : God is almachtig - of De here Jesus is onze herder ?????
Ik zou mijn vrouw dringend vragen de radio niet weer op het lokale kerkzender te zetten!
Oud 28 oktober 2009, 20:24
Moderato Moderato is nu online

Standaard Dat kunt u zelf al een heel eind uitzoeken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kees Bekijk bericht
Wie waren dat eigenlijk, de mensen die negerzoenen kochten? Dat mag zolangzamerhand ook wel eens uitgezocht worden.
@ Kees
Als u de afgelopen tien jaar even scherp als ik zou hebben opgelet, zou het belachlijke relletje rond de aanduiding "negerzoenen" u niet zijn ontgaan, De bezwaren kwamen uit de dezelfde hoek waar bv ook de naam "moorkop" en het eeuwenoude gebruik om de gezichten van de hulpjes van St Nicolaas zwart te verven verontwaardigde protesten wekten.
Als het u echt interesseert hoeft u zich niet te beperken tot een wens met werkwoord "uitzoeken" in lijdende vorm. Even naar Google gaan en de in dit verband meest voor de hand liggende zoektermen gebruiken en alle misgelopen gegevens staan zo op uw beeldscherm....
Oud 28 oktober 2009, 20:47
s2tp s2tp is offline
Banned

Standaard

Citaat:
Ik las net dat het liedje al uit 1993 kwam, maar dat even daargelaten. Ook al ben ik Pro PVV, dit vind ik toch echt niet opschieten. Net als de "kopvoddentax" overigens. Het slaat gewoon nergens op.

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave